Followers

Monday, June 13, 2011

Pac Man Gilo di pasar raya


Pasti masih banyak yang inget game ini kan? Ya, Pac-Man. Pac-Man dan Space Invaders adalah game yang menggemparkan dunia ketika pertama kali dikeluarkan. Pac-Man terkenal karena permainan nya yang sederhana dan mudah, juga tokoh2nya yang lucu dan menarik. Yang kita lakukan adalah memakan "titik" yang ada di dalam petak berwarna biru, sementara kita harus menghindari hantu2 di petak tersebut, namun bila kita memakan "power-up", kita dapat memakan hantu2 itu.



Game ini pertama kali dikeluarkan di Jepun tahun '80 dengan nama "Puck-Man". Nah, ketika dikeluarkan di Amerika, Namco harus mengubah namanya menjadi Pac-Man. Ternyata, Namco khawatir bila anak2 di Amerika akan mengubah nama "Puck-Man" menjadi "-Man". (faham-faham la k).

Tu pasai game, tp yang GKA xtahan bila pac-man nie ada yang main dalam pasar raya...Bukan main kat pc k,dorang main guna orang yang real...GKA tgk pon xbleh lahhhhh nak gelakkkk..kahkahkah...Lawak tul diorang wat nie dan berani sungguh,silap2 kena tangkap ngan polis kalo wat lat malaysia nie....Jom layannnn...

2 comments:

mushroom said...

haha lawak duh game ni.. dulu kecik2 (keciklah sgt) suka main.. dah besar pn main lagi. tp versi ayam pnye hehe

GKA said...

hahaha...aku on kecik2 gadoh nk main...kakakaka

GKA VIDEO BUSUK