Followers

Wednesday, June 22, 2011

7 haiwan paling comel di dunia...

Kali nie GKA nk bgtaw pasai 7 haiwan yang cute la...Haiwan pon ada yang cute erk...Macam-macamlah...Maybe bg korang haiwan lain lebih kiut daripada ape yang GKA post nie,tp tu korang semua punya psai la k...GKA just post ape yang GKA dapat and cari k...Tapi GKA bley katakan la memang haiwan nie kiut-miut g2, Tapi ada gak haiwan yang kuit nie unexpected da...KLa jom kita tgk haiwan ape yang masuk dalam list GKA nie k

7. Pipefish:



Ikan ini ada keluarga yang sama denagan kuda laut or laut naga tetapi ianya tersangat lah comel. Kebanyakan ikan ini mendiami temapat yang berair masin dan sesetengah sahaja yang tingggal di air tawar. Seperti kuda laut,ikan dan sebagainya membawa telor untuk semenetara

6. European Mole:
 
The insectivora kecil ditutupi dengan bulu disembunyikan merupakan bentuk yang membuat mereka sangat menarik. European Mole menghabiskan sebahagian besar hidupnya di bawah tanah, menggali terowong, dan memakan serangga.... Mereka diketahui mempunyai penglihatan yang lemah, yang tidak terlalu diperlukan di ruangan bawah tanah.... Mereka mungkin comel, tetapi ia boleh menyebabkan kerosakan kepada tanaman.

5.Kiwi:

GKA bukan maksudkan buah kiwi tapi burung kiwi. Burung ini berasal dari New Zealand dan merupakan burung yang mempunyai bulu yang paling gemuk. Sayap burung ini telah berkurangan, menjadikan mereka tidak mampu untuk terbang, tetapi mereka mempunyai berminat terhadap bau. Mereka makan serangga, cacing, daun, dan buah-buahan. Terdapat lima spesies yang telah diketahui, dan spesies kelima adalah spesies yang jarang ditemui.

4. Angora Rabbit:

Haaaa,korang jangan ingat nie bola k...Kali pertama korang lihat, tentu pikir haiwan ini merupakan bola gergasi, tetapi benar-benar bahawa di dalamnya terdapat arnab. Ini arnab besar diternak khusus untuk diambil bulu. Terdapat empat jenis yang telah diketahui.

3. Fish puffer:

Comel kan??? keluarga ikan ini boleh menelan air atau udara dengan sangat cepat, jadi mereka boleh menjadi bentuk bola dan menakutkan pemangsa..... Kaedah ini sering menyelamatkan nyawa mereka, dan beberapa ikan penghembus beracun.

2. African Pygmy Hedgehog:

Mamalia ini merupakan mamalia yang paling comel dalam keluarga Erinaceidae.... Mereka boleh menggulung tubuhnya untuk melindungi dirinya. Landak boleh dijinakkan, selepas itu oleh itu korang mungkin boleh menjaganya tanpa banyak kesulitan.

1. Dwarf Hamsters:

Waaaa,emmang kiutttt sgt....tikus ini sedikit lebih comel daripada saudara mereka yang lebih besar. Terdapat tiga jenis, tetapi yang paling kegemaran adalah hamster kerdil Campbell. Binatang ini datang dari China dan Rusia. Ia dijual sebagai haiwan kesayangan di hampir mana-mana kedai haiwan peliharaan. Hamster Cina juga comel dan kadang-kadang dipanggil hamsters kerdil, walaupun mereka tidak berada pada genus yang sama.

7 comments:

athirah said...

angora rabbit.. wuut2

monsterz said...

apekah angora rabbit ?langsung tak nmpk muke?? heheh..dah macam awan aku tengok

Syazwan Che Deraman said...

yang nombor satu nie paling geli aku nak pegang!!..hehehe

cengkerangcipot said...

erkk.. nak yg no4 tu bole x??
kompom pemalas tu.. hahaha

Lam A'Aini said...

agora rabbit tu COMEY . . nanak . .

GKA said...

angora rabbit tu for sure mmg pemalas...kalo dpt tdo ats rabbit tu best nihhh

farah said...

Sy nk hmster....ske sgat sbb dia cmel gler....

GKA VIDEO BUSUK