Followers

Friday, September 23, 2011

Pengankutan masa Depan Di Heathrow Airport

Canggih and comel jer pod nie

Setiap hari banyak kejayaan dalam bidang teknologi berlaku pada masa sekarang...Dan ini adalah salah satu daripadanya...Korang tahu tak kejayaan ape yang telah di capai dekat lapangan terbang ni??? Kalo tak tahu,nie GKA nak bagitahu bahawa teknologi pengankutan yang tidak menggunakan pemandu telah di capai dan sedang digunakan di lapangan terbang di UK ini...More info bawah nie

Kenderaan tanpa pemandu yang menggunkan tenaga bateri ini akan memudahkan pengguna bergerak dengan bagasi mereka tanpa di kenakan bayaran pun....Ianya dijangka akan membawa 500 000 orang setiap tahun dimana perjalanannya mengambil masa selama 5 minit sahaja daripada terminal 5 ke tempat letak kereta...Pengankutan ini juga menjimatkan tenaga sehingga 70%  daripada menggunakan kereta...Kenderaan ini mboleh mencapai kelajuan 25mph dan mengurangkan penggunaan 50 000 bas di sekitar lapangan terbang. Teknologi ini menganbil masa 40 tahun untuk di siapkan dan di jangka akan di gunakan di seluruh lapangan terbang di dunia




7 comments:

Tauke Bengkel said...

Pernah tengok pod ni dalam discovery channel kat Astro.. Tapi time tu masih prototaip.. Dorang buat benda ni sebab nak cegah kesesakan jalan raya pada masa depan..

GKA said...

betui2x...bila la nak ada dekat malaysia

Tasha said...

Comel tu,canggih laghi!

pinky_liscious said...

datng terjah sini sambil usyar2... hehehe..

♥Putri ilyanie♥ said...

Wah.. cantiknye...

dream3r said...

wahh.. nak sebijik la ! hebat siot benda ney !

http://dak-os.blogspot.com/

fiqah said...

4o thun?? lama gilo..hihi

GKA VIDEO BUSUK