Followers

Sunday, September 18, 2011

5 Headphone terbaik di pasaran


GKA pasti korang semua ada headphone kan?? Yela untuk dengar muzik, menonton video ker or sekadar perhiasan...Tapi pada masa sekarang terdapat pelbagai jenama yang mengeluarkan headphone nie...Susah gak nak pilih mane yang ok kan....Antara jenama yang berada di pasaran adalah Sonic Gear, Logitech, Altec Lansing dan banyak lagi la jenama yang terkenal lain....Tapi yang nie GKA dapat info tentang 5 yang terbaik kualiti audionya....Korang nak taw brand ape, JOm tengok kat bawah nie :

Best premium - Sennheiser MM550 Travel - RM1711.39
Headphone @ Headset ini hanya sedikit saja yang tidak boleh dilakukannya dan ia benar-benar satu fenomena dengan dilengkapi teknologi wireless Bluetooth untuk di padankan dengan gadget sepeti iPhone, Ipod atau mp3 player yang mempunyai fungsi bluetooth. Headphone ini sangat selesa apabila di pakai kerana ia betul-betul ketat ke atas telinga dan mengurangkan gangguan bunyi daripada luar. Ia juga di lengkapi dengan microfon untuk menjawab panggilan dan terdapat butang unutk meningkatkan bass berhampiran headset sebelah kanan ini. Headphone ini juga dapat di lipat untuk anda bawa ke mana-mana dan semasa dalam kapal terbang terdapat juga sambungan wayar di sediakan.



Best for pros – Beats Pro by Dr. Dre -RM1711.39
Jika anda seorang DJ, mengedit audio atau inginkan bunyi yang bunyi yang bagus, maka Headset ini adalah raksaksa daripada pembuatnya. Ianya kekal ringan dan boleh di lipat untuk anda mendengar ape yang berlaku di sekeliling anda. Terdapat pelbagai pilihan Dr Dre termasuk dalam ketegori murah dan sederhana dengan harga yang berpatutan dan berbaloi dengan ape yang di tawarkan. Terdapat juga port tambahan untuk sambungan dengan headphone lain untuk merasai ape yang anda dengari. Bunyi yang di hasilkan juga amat berkualiti walaupon pada tahap tertinggi tanpa berkurang kualiti bunyinya.


Best for comfort – Etymotic mc2/mc3 -RM391.14
Headset nie tidak akan menimbulkan masalah kewangan kepada anda dan ianya tidak akan terlepas daripada telinga anda kerana plastiknya terdapat dalam 3 saiz...Ianya melekat dengan kemas di cuping telinga walaupon anda bergerak sekali pon...Pengalaman kualiti bunyi yang dilengkapi dengan juga pengasingan bunyi, dengan pembuat Etymotic mendakwa ia adalah yang paling tepat pada harga tersebut. Terdapat juga mikrofon control di mana ia membenarkan kita membuat panggilan daripada telefon pintar... Perkara ynag paling best tentang Etymotic adalah apabila anda pergi ke 1 daripada 300 pengedar di UK dan anda boleh dapatkan 1 acuan yang tepat dengan telinga anda....Semua pemilik Etymotic  m3 boleh download aplikasi ios untuk menghasilkan bunyi berbeza untuk enviroment berlainan.

Best for iPhone/iPad – Bowers & Wilkins C5 -RM733.23
Terdapat secure  loop design bermakna C5 sesuai dengan telinga anda...Gelung plastik slot dalam rabung di bahagian atas telinga anda, memegang hujung di tempat di dalam saluran. Walaupun agak tegar, ia mempunyai rasa selesa diimbangi. Terdapat juga kawalan apple yang diluluskan dan di tempatkan di dalam tiub hitam unutk memudahkan anda membuat panggilan dan mengawal muzik iphone dan ipad anda...Headphone ini dihasilkan oleh syarikat british yang telah lama mengeluarkan pembesar suara untuk Studio Abbey Road.
Best for value – Ministry of Sound MOS006 -RM195.54
Banyak headphone di pasaran mempunyai bentuk sama ada terlalu besar atau nampak murah. Tapi model ini menepati pilihan dengan tepat...Dengan harga yang berpatutan, ia menghasilkan kualiti bunyi yang baguz dan jelas....Terdapat juga span yang membuatkan kita tidak berasa memakainya dan permukaannya juga nampak esklusif...

1 comment:

Anonymous said...

Whаt's up, after reading this awesome article i am as well cheerful to share my know-how here with colleagues.

my homepage; top 5 wedding photographer

GKA VIDEO BUSUK