Followers

Friday, October 21, 2011

Budak China di Langgar Van Meninggal

Hello Semua..

GKA rasa semua orang dah tahu kisah adik Yuen ni. GKA sendiri dah lihat video yang menyayat hati ni di buletin utama tv3 malam semalam dan juga di youtube. Sangat sedih melihat sikap manusia di sana...Tapi korang tahu kenapa ini terjadi?? Sebabnya di bawah...

Undang-undang di China, 

Langgar mati, hukuman lebih ringan.
Langgar hidup, hukuman lebih berat. 

"Korang perasan tak dalam video tu, adik Yuen tu dilanggar dua kali oleh kenderaan pertama (the van), menggunakan tayar di hadapan pada mulanya, but then van itu berhenti dan terlihat bahawa dia terlanggar seorang budak lalu dia terus melanggar lagi menggunakan tayar belakang van. Kau tahu kenapa ? Sebab memikirkan denda yang lebih berat sekiranya langgar orang tapi mangsa masih hidup. 

Kalau langgar orang tapi mangsa mati, si pemandu akan hanya dikenakan denda lebih kurang RMB10,000- RMB20,000. Demi memastikan dirinya selamat dan kurang bebanan, dia sengaja terus melanggar adik Yuen menggunakan tayar belakang van. Kerana takdir ? Adik Yuen masih bernyawa dan adakah sekarang pemandu van @ pesalah itu masih berharap adik Yuen mati sebab nak lepas dari hukuman yang lebih berat?  Ya. dari surat khabar Cina hari ini. "

Yang buat GKA sangat sedih, kenapa 18 orang yang lalu lalang dan ternampak adik tu terkulai kat tengah-tengah jalan tapi tak siapa pun yang simpati dan tolong dan orang yang ke 19 yang nampak lalu angkat adik Yuen. Dilanggar oleh van twice, kemudian lori both tayar depan belakang sampai hancur kaki adik Yuen. Yang lalu lalang tu buat taktau je. Di mana sikap perikemanusiaan wahai manusia ?





 

Nuffnang Ads

3 comments:

farahin nadia,, said...

mmg kejam . xpatot betol . kesian adik tu . aishh !

GKA said...

memang kesian...ada belas lgsg

hana nabihah said...

banyak kali tgk ! sedih part dua kali dia lenyek tuh..

GKA VIDEO BUSUK